BMW X6 – historia, dane techniczne, silniki

Dzisiaj w świecie motoryzacji wszelkiego rodzaju SUVy, w tym te nawiązujące swym nadwoziem do aut typu coupe nie są już niczym dziwnym. Takie samochody są bardzo popularne szczególnie wśród marek premium, które bardzo chętnie tworzą takie wersje dla praktycznie każdego swojego SUVa. Ten trend zapoczątkowało jednak BMW tworząc w 2007 roku model X6.

BMW X6 – historia modelu

W 2007 roku podczas targów motoryzacyjnych odbywających się w Frankfurcie BMW pokazało swojego najnowszego SUVa. X6 bo taką nazwę ten model był wtedy pierwszym w historii marki SUVem Coupe oraz jednym z pierwszych tego typu aut w segmencie premium. Dziś typ ten jest naprawdę popularny, co widać szczególnie po Audi, gdyż praktycznie ich wszystkie samochody typu SUV posiadają swą wersję sportback, która wyróżnia się bardzo niską linią dachu, która opada już od słupka B.

Zaprezentowany w 2007 nowy model BMW otrzymał kod fabryczny E71 oraz E72. Technicznie model ten był spokrewniony z BMW X5 i plasował się w segmencie E, czyli w klasie wyższej. Samochód doczekał się jednego faceliftingu w 2010 roku, który zmienił reflektory, czy też zderzaki, a produkcja zakończyła się w 2014 roku.

Druga odsłona SUVa Coupe od BMW do fabryk trafiła w 2014 roku. Auto znów było spokrewnione na BMW X5 i korzystało m.in. z płyty podłogowej tego samochodu. BMW X6 II o kodzie fabrycznym F16 zostało jednak zaprojektowane od zera. Pojazd miał podobne proporcje, co auta osobowe poprzedniej generacji, lecz udało się wygospodarować większy bagażnik, a także znacznie bogatsze wyposażenie. Sukcesem BMW było też wykorzystanie bardziej oszczędnych silników.

Obecna generacja BMW X6 posiada kod fabryczny G06. Jej prezentacja odbyła się dość szybko, bo w 2019 roku podczas targów Frankfurt Auto Show 2019. Wizualnie sporo się zmieniło, gdyż samochody osobowe tej generacji są większe oraz cięższe od poprzednika, a ponadto mają jeszcze niżej poprowadzony dach.

BMW X6 – dane techniczne

BMW X6 to SUV Coupe z segmentu E, który jest długi na 4935 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2975 milimetrów. Szerokość auta to 2004 milimetry, a wysokość sięga 1696 milimetrów. Prześwit to z kolei 216 mm. Spora jest masa własna auta, która wynosi od około 2100 do nawet 2300 kilogramów. W bagażniku pomieścić można 580 litrów.

BMW X6 – gama silnikowa

BMW X6 oferuje raczej niewiele jednostek napędowych, lecz są one dosyć mocne. Najtańszy jest diesel spotykany w modelach oznaczanych jako BMW X6 xDrive30d. Jest to typowa dla BMW rzędowa szóstka o pojemności wynoszącej 3.0 litra. Jej moc wynosi 286 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to z kolei 650 niutonometrów. Silnik ten jest miękką hybrydą. W wersji z oznaczeniem 40d znajdziemy tą samą jednostkę, lecz o większej mocy. Generuje ona bowiem 340 KM i 700 Nm. Z wyższej półki zaczynamy w wypadku benzyn. Najsłabsza z nich jest oznaczana jako 40i i jest to również rzędowa szóstka o pojemności 3.0 litra, która dodatkowo jest miękką hybrydą. Moc tego silnika to dokładnie 333 KM, a moment obrotowy wynosi 450 Nm. Półka wyżej to już odmiana X5 M50i. Oznacza to, że pod maską trafimy na jednostkę 4.4 V8 o mocy 530 KM i momencie obrotowym wynoszącym 750 Nm. Mocniejsza wersja tej jednostki występuje oczywiście w BMW X6 M. W tej wersji generuje ona 600 KM i również 750 Nm.