Z jakim wyposażeniem i w jakich rocznikach są najbardziej poszukiwane BMW X6?

Z powodu swojej popularności, SUVy coupé są bardzo poszukiwane na rynku. Jednym z przedstawicieli tej klasy jest BMW X6, który już od pierwszej generacji znalazł sobie wielu fanów. Jednak które roczniki modelu są najbardziej poszukiwane? Jakich wersji silnikowych i wyposażenia szukać, a których unikać?

BMW X6 – w jakich rocznikach jest najbardziej poszukiwane?

Z racji swojej popularności, niemal każda generacja BMW X6 jest obecnie poszukiwana przez klientów. Przede wszystkim jednak, z racji malejących cen, szczególnie popularne są coraz nowsze modele. Chodzi tutaj o generację F16, która nie jest już oferowana jako nowa. Egzemplarze używane stają się tanie, w związku z czym wiele osób decyduje się na ich zakup. Mowa tu o egzemplarzach z początku produkcji, a więc z okolic 2014 roku. Warto jednak także spojrzeć na inne generacje tego SUVa coupé.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na pierwszą generację modelu, która także była udana. W tym przypadku lepiej jest kupić egzemplarze po liftingu z końca produkcji. Będą to więc roczniki około 2012 roku. Są one zazwyczaj dobrze wyposażone i wciąż wyglądają całkiem świeżo. W związku z tym wiele osób decyduje się na ich zakup. Jest to bardzo rozsądne wyjście, ponieważ podobne roczniki są zazwyczaj tańsze w przypadku zakupu starszej generacji. Łatwiej też kupić zadbany egzemplarz.

W przypadku najnowszej generacji modelu, która nosi oznaczenie G06, na rynku wtórnym nie ma zbyt wielu propozycji. Przede wszystkim są to auta z początku produkcji, które są godne uwagi. Wybiera je wiele osób, które chcą wejść w posiadanie najnowszej generacji modelu BMW X6, a niekoniecznie chcą wybierać się po auto do salonu, gdzie ceny bywają zabójcze. X6 dość mocno zmieniło się w ostatnich latach, w związku z czym faktycznie warto zdecydować się na zakup najnowszej generacji, zwłaszcza w mocniejszych wersjach.

Jakich wersji silnikowych i wyposażenia warto szukać?

W tym przypadku także należy spojrzeć na X6 przez pryzmat poszczególnych generacji. W przypadku pierwszej E71 należy szukać przede wszystkim silników diesla o oznaczeniu 30d i 40d. Ta pierwsza jednostka może być nieco słaba, jednak nadrabia to niskim spalaniem i bezproblemową eksploatacją. 40d zapewnia optymalne osiągi, w związku z czym może być złotym środkiem. Ryzykowny może być diesel M50d, który rozwija ogromną moc, jednak ma aż trzy turbosprężarki, co może być źródłem kosztów. Podobnie jest w przypadku benzynowego 4.4 V8.

W przypadku nowszej generacji F16 wybór jest podobny. Diesle rozwijają nieco większą moc, jednak wciąż wszystkie mają pojemność 3-litrów. Warto uważać na odmianę oznaczoną jako M50d. Rozwija ona ogromną moc, jednak jej eksploatacja może być problematyczna z uwagi na trzy turbosprężarki. Warto zwrócić uwagę na mocne benzyny, w tym te o oznaczeniu M. Mogą one mieć aż 575 koni, co zapewnia znakomite osiągi. Warto też szukać dobrze wyposażone egzemplarze, ponieważ lista opcji mogła być długa.

Najnowsza generacja BMW X6, nie jest jeszcze na rynku tak długo, aby stwierdzić, która wersja silnikowa jest ryzykowna. Warto pamiętać, że w gamie znajdziemy oszczędne i dynamiczne diesle, a także mocne benzyny, w tym takie z silnikami V8. Wiele osób decyduje się na ich zakup, ponieważ są po prostu szybkie. Wersje M rozwijają setkę w mniej niż cztery sekundy, co jest świetnym wynikiem jak na tak duże auto.

Jakich wersji BMW X6 lepiej unikać?

W przypadku BMW X6 ciężko wskazać jednoznacznie wersji, które mają jedynie wady. Pod względem eksploatacji z pewnością uciążliwe będą diesle wyposażone w 3 lub 4 turbosprężarki. Niezależnie od generacji mają one oznaczenie M50d. Kwestia eksploatacji może być droga zwłaszcza w starszych generacjach modelu, które mają po prostu spory przebieg. W takim przypadku warto zrezygnować z zakupu i zdecydować się na słabszego diesla.

W przypadku benzyn wszystkie wersje są raczej całkiem dobre. Oczywiście warto zwrócić uwagę na ich stan, zwłaszcza w wersjach M, które mogły być całkiem mocno eksploatowane. Ponadto, w mocnych wersjach V8 mogą występować problemy związane z ich użytkowaniem i ilością elementów. Ich utrzymanie może być dość drogie, a same wydatki na paliwo mogą zabierać sporo pieniędzy.